منوعات وأخبار تريند حالياً

ريم طارق تكشف الأسباب الصادمة التي تسببت في انهيار زواجها من شاكوش (فيديو) | تريند | Trending

عرب ترند- ضجت مواقع التواصل الاجتماعي وعناوين الصحف بتصريحات ريم طارق طليقة الفنان المهرجانات، حسن شاكوش، التي أدلت بها في أول ظهور إعلامي لها عقب أزمتها الشهيرة مع زوجها وانهيار زواجها بعد نحو شهرين.

وكشفت ريم طارق، خلال نزولها ضيفةً في برنامج “90 دقيقة” مع الإعلامية بسمة وهبة، الأسباب الصادمة التي دفعتها لطلب الطلاق بعد فترة قصيرة من سجودها في حفل زفافها شكرا لله على زواجه منه.

وقالت ريم طارق إن حسن شاكوش كان يقدم على أفعال وتصرفات لم تتمكن من احتمالها والسكوت عنها،حيث  واجهته بها لكنه لم يغيّر أسلوب ونمط حياته، الأمر الذي دفعها لطلب الطلاق.

وقالت:”أنا اللي قررت أنفصل لأن حصل حاجة واجهته بيها وقال لي هي دي عيشتي وهي دي حياتي، قلت له مفيش بني آدم عنده العيشة دي.. قلت له أنا آسفة مش هقدر أكمل، لكن دي حاجة بتتعمل وأنا مجبرة أشوفه وهو بيعملها، مكنتش هقدر ومش هجازف بنفسي”.

وشددت ريم طارق على عدم كشف تفاصيل المشكلة لأن الأمر يتنافى مع أخلاقها ودينها وإنسانيتها، مضيفةً: “ومش هقدر أفضح بني آدم وأشيل ذنبه”.

الخيانة مع فنان مشهورة

وأكدت ريم طارق تعرضها للخيانة بعد أسابيع من زواجها،حيث قالت:” كنا في نهار رمضان، كان في ممثلة مشهورة عندها مشكلة صحية تالت حرف من اسمها حرف الراء أكل معها في شاليه بالعين السخنة، ولما رجع البيت كتبت له وصلت يا حبيبي.. وبينهم علاقة”.

وتابعت:”قعدت 30 يوم في شهر رمضان أشوف حاجات زي كده ومختلفة وفي وقت من الأوقات الفنانة دي حبت تسمعني صوتها كانوا مع بعض وقعدت تضحك.. حلال عليها”.

وأضافت: “كنا في رمضان وكان يبث لايفات وقال لي سأحصل على هدايا عبارة عن مبالغ من المال، وكان يقول لي يحرم عليا كل جنيه بيدخل من تيك توك، هاخده وهتبرع به لجمعيات خيرية للأطفال، فرحت عشان قالي إني اللي هتبرع، ولما اللايفات خلصت الموضوع اتنسى.. وأخد الفلوس”.

وأكدت طليقة حسن شاكوش أنها هي من طلبت الإنفصال،قائلة:” لما قلت له لازم ننفصل وهمشي قالي ممكن نتكلم لكني قلت له مضطرة أمشي وهبعت أهلي لو احتجت حاجة هيجبوهالي، وماخدتش أي حاجة إلا ترنج، ولما حاولت أرجع تاني يوم عشان ألم لبسي قال للأمن في الكومباوند محدش يدخلني رغم إن كل حاجتي الشخصية جوه عنده”.

وأكدت ريم طارق أن حسن شاكوش عرض الصلح عليها من خلال إخوته لكنها لم توافق على أن تستمر في حياتها معه، موضحة: ” كل المشاكل اللي تخطر أو متخطرش على البال موجودة في حسن، كل الصفات اللي مش حلوة في حسن شاكوش”.

طلب تطلقيها في مقهى

وقالت ريم طارق إن أهل حسن شاكوش تواصلوا مع عائلتها “وقالوا تعالوا نقعد على كافيه علشان نطلقها وبابا قالهم أنا ليا بيت وزي ما أخدها من بيتي يجي يطلقها ولو بنتي غلطانة أربيها مرضيوش”.

وأوضحت ريم طارق: “عملت إثبات حالة إن حاجتي في البيت معجبش أهله ولما طلعت على السوشيال ميديا بعتلي وقالي انتي بتكتبي عالسوشيال دي لعبتي أنا هتسلى عليكي أنتي وأهلك عليها”.

ابتزار عبر منصات التواصل

وتابعت ريم طارق:”بدأوا ينزلوا صور لينا واتكتب عليها كلام وحش واتوصفت بإني سبوبة واللي يدفع أكتر والحقيقة إن حسن مجابليش حاجة ومصرفش عليا جنيه حتى في القايمة أمه رفضت تكتب قيمة القايمة وقالت نكتب الأوض وحسن عرض على أبويا يكتب المؤخر وصل أمانه وأبويا رفض.. كل اللي عمله حسن بسبب سر أنا اللي عارفاه ومش هقوله”.

طلاق غيابي

ومنذ يومين،  قام حسن شاكوش  بطلاق زوجته ريم طارق غيابيا وبشكل رسمي على يد مأذون، وجرى إثبات ذلك عبر مستند رسمي لدى نيابة أكتوبر، وفق تصريح محاميه لموقع ET بالعربي.

ظهرت المقالة ريم طارق تكشف الأسباب الصادمة التي تسببت في انهيار زواجها من شاكوش (فيديو) أولاً على عرب ترند.

 

زر الذهاب إلى الأعلى